سفر ماجراجویانه با موتور اندورو از علمکوه تا دماوند ( خاک عاشق )

بسم الله الرحمن الرحیم

خاک عاشق، سفری 4 روزه از غرب تا شرق البرز مرکزی با موتورهای اندورو

اعضای تیم موتور اندوروی البرزیست صبح روز 26 تیرماه 1401 عازم سفری از غرب تا شرق البرز مرکزی شدند. مسیری به طول 760 کیلومتر که از کلاردشت در غرب مازندران آغاز و پس از عبور از مناطقی کوهستانی در استان مازندران، قزوین، البرز و تهران در نهایت با رسیدن به دامنه های کوه دماوند در استان مازندران و بازگشت به کلاردشت به پایان رسید. در ادامه با جزییات بیشتری از این سفر با ما همراه باشید.

در بخش زیر، ابتدا نقشه سفر البرزیست می‌بینید که برای آشنایی بیشتر با جزییات می‌توانید روی نقشه زوم کرده و نقاط خاص را با عکس و اطلاعات مختصر آن‌ها بررسی کنید.

"برای استفاده از این قابلیت نیاز است به گوگل اجازه دسترسی و اجرای نقشه آنلاین را بدهید، برای این کار کافیست روی دکمه آبی رنگ کلیک کنید"

 

 

همانطور که گفته شد مسیر این برنامه از کلاردشت آغاز شد و در طول روز اول پس از عبور از دره و جنگل سه هزار به گردنه پیچ‌بن رسیده و از آنجا وارد استان قزوین شد، پس از ساعت ها درگیری با مسیرهای صعب العبور و کوره راه های ما بین دره الموت و طالقان در تاریکی شب گروه به منطقه مورد نظر در بالادست دریاچه سد طالقان رسید در این روز مسیری 240 کیلومتری پیمایش شد که نیمی از آن آفرود بود.

 

در ادامه مسیر هدف روز دوم صعود قله 3969متری توچال از جبهه شمالی و مسیر تاریخی شهرستانک بود که پس از پیمایش کامل دره طالقان و ورود به شهرستانک با موفقیت به انجام رسید، در روز دوم مسیری 119 کیلومتری پیموده شده که بهش قابل توجهی از آن آفرود فوق سنگین و صعود به قله توچال بودف کمپ شب دوم هم بر فراز قله توچال با هدف تماشا و ثبت طلوع خورشید با دورنمای البرز و قله دماوند بنا شد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روز سوم چالش بر انگیزترین روز برنامه بود با هدف عبور از تنگه خاتون بارگاه و در ادامه آن صعود به قله سرداغ در ارتفاع 3800 متری کوه دماوند که به لطف خدا علیرغم چالش هایی که داشت با موفقیت به اجرا رسید و قبل از تاریکی هوا کمپ بر فراز قله سرداغ با دورنمای ویژه و دلربای بر قرار شد مسیر پیموده شده در این روز برابر با 135 کیلومتر بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روز چهارم روز برگشت بود و مسیر طولانی پیش روی گروه در کنار خرابی یکی از موتور ها که نیاز به تعمیر داشت به همین خاطر در مسیر برگشت در لاریجان بخش آسیب دیده موتور را اصلاح کرده و به راه افتادیم، پس از گذر از دره بلده به پل زنگوله در جاده چالوس رسیده و مسیر را به سمت کلاردشت ادامه دادیم. مسیر طی شده در روز آخر برابر با 266 کیلومتر بود.

 

 

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده

پرسش‌های متداول