گزارش سفر مستندسازی البرزیست به استان خوزستان زمستان 1399 و بهار 1400

بسم الله الرحمن الرحیم


در زمستان 1399 و پس از  تحقیق و آماده سازی، تیم مستند سازی البرزیست با 2 خودرو و 6 نفر از اعضای مجموعه راهی سفری طولانی به استان خوزستان شد. هدف این سفر تولید مستند تلویزیونی به سفارش شبکه مستند سیما بود.
این سفر نیزمانند دیگر سفرهای مستندسازی ابرزیست به صورت اورلندینگ Overlanding انجام شد و در آن 2 خودرو از پاژن های البرزیست به نام های لئو و گودی وسایل نقلیه اصلی تیم بودند، گودی همانند سفر به کردستان یک کاروان آفرودی قطره را به دنبال خود داشت و لئو با یک تریلر حمل اساس وظیفه انتقال لوازم بزرگ و سنگین مانند تحهیزات فنی، قایق های ورزشی و ... را به عهده داشت.
با توجه به تحقیقات و نقشه مسیر که با توجه به فصل و اهداف مستندسازی گروه طراحی شده بودند سفر البرزیست از اهواز و پس از کسب مجوزهای لازم برای تصویربرداری آغاز شد و ابتدا به سمت جنوب استان حرکت کردیم تا مناطق گرم تر را در اواخر زمستان تصویربرداری کنیم شهرستان های رامشیر، ماهشهر، شادگان، آبادان، خرمشهر، هویزه، دشت آزادگان و هندیجان و بهبهان به ترتیب مقصد های این بخش از سفر البرزیست بودند.
پس از انها مسیر به سمت شمال استان شروع شد و در این بخش سفر به ترتیب از جاذبه های طبیعی در شهرستان های امیدیه، رامهرمز، شوشتر، شوش، اهواز، باغملک، مسجدسلیمان، اندیکا، لالی، گتوند، دزفول و در نهایت ایذه بازدید و تصویربرداری کرده و پس از 45 روز سفر و زندگی در خوزستان در اوج همه گیری ویروس کرونا تیم البرزیست به سلامت و با موفقیت به تمام اهداف از پیش تعیین شده برای تولید مستند رسید و تصویر برداری این مستند بعد از پیمایش حدود 6 هزار کیلومتر مسیر در خوزستان در بهار 1400 به پایان رسید.
نتیجه این سفر در قالب 18 قسمت مستند 50 دقیقه ای در بهار 1401 از شبکه مستند و پس از آن از دیگر شبکه های سیما به پخش رسید.
برای آشنایی بیشتر با این برنامه و تماشای آن می توانید از صفحه قلب ایران استفاده کنید.

 

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده

پرسش‌های متداول