فصل اول مستند پرجم بالاست طی سالهای 1389 تا 1392 در نقاط منحصر به فردی از کوهستان های البرز توسط مجموعه البرزیست به تولید رسیده است.
در این فصل که طبیعت البرز در زمستان و بهار به تصویر کشیده شده است، تیم مستندسازی مجموعه البرزیست سفرهای ماجرجویانه ای را به نقاط هدف خود در این منطقه برنامه ریزی و اجرا می کند که هرکدام با توجه به موقعیت خود جز برنامه های تخصصی محسوب شده و برای اجرای آنها نیاز به تجربه و دانش کافی از مناطق و ورزش های طبیعت محور هستند از این رو در صورتیکه علاقمند به طبیعت هستید یا در زمینه ورزش های طبیعت محور از قبیل کوهنوردی، دره نوری ، آفرود ... مبتدی محسوب می شوید لطفا از اجرای این برنامه ها خودداری کنید.
در قسمت اول این فصل یکی از ناشناخته ترین مسیرهای متروکه در البرز شمالی در سخت ترین شرایط ممکن، یعنی فصل زمستان گشایش شده و گروه با چالش های فراوانی در عبور از لابلای جاده های متروکه خود را از کلاردشت به سلمانشهر میرسانند. در قسمت دوم طبیعت بهاری و تابستانی دامنه های جنوبی البرز در غرب خط الراس توچال و منطقه وردیج به تصویر کشیده شده و ضمن معرفی بافت سنگ های جیان، آبشار وردیج نیز در این برنامه با استفاده از تکنیک های دره نوردی و ابزارهای این ورزش توسط آرش و مهران فرود آمده می شود.
در قسمت سه و چهار مجدد به طبیعت زمستانی در دامنه های شمالی البرز پرداخته شده و در آن چالش هایی از قبیل دسترسی به مرتع مازیچال با حدود یک متر برف انباشته شده در جاده کوهستانی آن، شب مانی در دمای منفی بیست درجه سانتی گراد و برگشت از همان مسیر، معرفی پارک جنگلی سیسنگان و تلاش برای عبور از بهمن در جبهه جنوبی گردنه سیاه سنگ کجور پشت سر گذاشته می شود.

پرچم بالاست - فصل اول

قسمت ها

​تیزر برنامه

قسمت دو
قسمت چهار
قسمت یک
قسمت سه

گالری عکس صحنه و پشت صحنه ها